72 timmar

Först idag har jag vaknat till liv efter våra 72 timmars fest. haha!

Det är lika bra att jag tar d från början, läs om ni är intresserade av mitt liv ;)
Torsdes morgon träffades hela klassen i hässleholm för att åka med x2000 tåget
till Stockholm :) Väl framme i sthlm begav vi oss direkt till Goldwells studio där
vi fick fika. En massa kakor o läsk^^  Därefter blev det lite minivisningar,
Helena en tekniker från Goldwell klippte och färgade 4 st och gjorde enkla
uppsättningar på 4 st. Efter det blev det ännu mer fika, nu med chips och ostbågar^^
haha !




Vid femtiden begav sig vår klass till vårt vandrarhem som låg i gamla stan. Där
var det mysigt :) Vi fixade till oss lite snabbt, eller ja. Jag, Jessica o Amanda var
liksom under resten av den här resan sist o kom lite senare. Men va tusan, vi va
ju på semester ;p Kvällen spenderades på Gröna Lund tillsammans med GOD mat,
nersläppet och en o annans kändisspaning :p .
När Grönan hade stängt begav vi oss till Söder och club 54. Där var det Kristianstad
som var mest poppis bland vakterna, så vi kom in direkt. hahaha ;D
Efter en timme på Club 54 hängde några av oss med Goldwell- försäljaren Niklas
till Stureplan. Där entrade vi Hells Kitchen som det så vilt hette :p Niklas var snäll
och bjöd både på inträde och dricka! Sånt gillar vi ;p Kvällen slutade runt tretiden då
jag o Jessica lunkade hemmåt :) Vi lärde taxichauffören skånska ord, snackade
med några snygga turister och gick barfota :)




Kl 7 dagen efter var det fullt ös, upp o hoppa. In i duschen o sen käka frukost på ett
café i närheten. På goldwells studio hölls det en föreläsning om eknomi i 2 TIMMAR !
Skojar du att jag höll på o somna flera gånger.
Men kl 12 blev vi befriade från Goldwell o vi intog sthlm city för lite shopping. Kl 4 tog vi
tåget hem igen, den tågresan då jag o Jessica hade tänkt sova hela tiden. men ack nej
efter två timmar kommer det in ett gäng medelåldersmänniskor som hade tänkt festa
på tåget, tjohej va mkt sömn det blev för oss då. Vi lärde dem dock att när vi tog på våra
solglasögon ville vi vara ifred ^^ haha .


Fredakväll blev det fest på Grand med en hel del från klassen, det var trevligt. Synd bara
att det mest var en massa smått folk ute, men vi överlevde. Begav oss dock hem ganska
tidigt, vi var iaf i säng halv tre^^

Lördamorgon var inget undantag, upp i ottan och ta tåget till Lund. Där jag o Jessica skulle
hälsa på Gustaf på parantesen :D Vi intog hans korridors balkong där solen stekte som
mest och kolladepå brännbollsturneringen och kastade vattenballonger på folk ;)
Jessica träffade en indier som hade gråa byxor, det var fint! haha :)
Jag överraskade Martin, som blev en aningens chockad.
Framåt eftermiddan drog jag, Jessica o Gustaf till Josef på cocktailparty! Så mysigt, en massa
snittar och välkommsdrinkar. MYS ! Vid åtta gick vi tillbaka till parantesen och grillade, sen
var det fest för fulla muggar. skoj skoj skoj !!
Vi flög runder bland alla korridorerna, jag fastnade dock mest på C2. Där var det bäst musik
och sjävklart trevligast folk :)
Festen pågick lååångt framåt natten, somnade inte förrän runt 4.




Söndagmorgon var jag sjukt sliten, det enda jag ville var o sova. För fy fan va trött jag var,
men shiit vilka härliga dagar vi hade. Har nog aldrig haft så kul :D
Med andra ord så måste det här göras om snart igen !

Kommentarer
Postat av: jessica

MÅSTE GÖRAS OM IGEN

2008-05-14 @ 14:43:23
Postat av: caroline

SIESTA NÄSTA.

2008-05-16 @ 20:32:01
URL: http://www.hellobaby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0