Min fina familj!

Har tänkt på en sak, det här med alla hjärtans dag har aldrig varit min grej. har i princip aldrig lyckats pricka in o ha pojkvän när den dagen kommer så därför har det alltid blivit lite ångestfyllt när den dagen närmar sig. vännerna runt om en har pojkvänner o planerar sin romantiska helg och jag har antingen försökt aktivera mig så mkt som möjligt för att glömma bort dagen eller så har jag helt enkelt ignorerat det totalt.
     MEN, i år är det jag som ser fram emot alla hjärtans dag och nej jag kommer inte med ngn nyhet om att jag har pojkvän, utan det här året har jag insett att jag har ju redan en hel drös att fira denna underbara dag med! Jag ska åka hem till dem jag verkligen älskar, till min älskade familj. 
     Dagen är ju till för att göra ngn väl, att vara snäll mot ngn man tycker om och det är precis vad jag ska göra. Jag har erbjudit min syster Petra och hennes man Fredrik att passa deras två underverk på kvällen så att de kan få lite kvalitetstid för varandra, vilket får bli deras present, Moa och Isac har jag såklart också lite små presenter till och jag ska va på mitt bästa bushumör när jag passar dem. I veckan ska jag även fixa en alla hjärtansdag present till mina underbara föräldrar,jag försöker hela tiden bli bättre på att visa min uppskattning för de nära o kära i min omgivning. Att ge en kram för mkt om dagen är aldrig fel och ett värmande ord uppskattas oftast mer än vad man tror.  

På nyårsafton gav jag ett nyårslöfte, som bara två personer vet om men som jag fotrf håller. Det löftet som har själv inte visst jag gav på nyår har uppdagat sig mkt mer den senaste tiden, jag vill bli en snällare människa. Det märks om inte ännu tydligare nu när det kommer en dag där man SKA va snäll, jag vill verkligen bli bättre på o visa min uppskattning. Även om det bara handlar om att ringa o prata med en kompis för o visa att man bryr sig, köpa med sig fika till jobbet eller bara ha en fin blomma med sig till sin mamma!

Våga visa din kärlek till dina medmänniskor, våga ge en komplimang och glöm inte att ge ngn en kram imorgon :)

xoxo malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0